Πρόκληση για το μέλλον αποτελεί το υδρογόνο ως ελκυστικό καύσιμο και φιλικό στο περιβάλλον, με μηδενική εκπομπή ρύπων και περιβαλλοντικό αποτύπωμα και είναι αποδοτικό.
Blogging from Your Wix Blog Dashboard
Τα παραπάνω τονίστηκαν κατά την διάρκεια της δεύτερης θεματικής ενότητας με θέμα «Υδρογόνο το νέο καύσιμο» που διοργάνωσε την Τρίτη 14Ιουλίου η εφημερίδα «Σύμβουλος Επιχειρήσεων» με θεσμικό συνδιοργανωτή το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδος, στο πλαίσιο του e-Forum Ενέργειας.
Blogging from Your Published Site
Πρώτος ομιλητής ήταν ο Αθανάσιος Στούμπος, από το Εθνικό Κέντρο Ερευνας Φυσικών Επιστημών ΚΕΦΕ «Δημόκριτος», ο οποίος μίλησε με θέμα «Το υδρογόνο ως ενεργειακός φορέας και εναλλακτικό καύσιμο» λέγοντας πως αποτελεί ζητούμενο να διερευνηθεί είναι εάν θα αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα στα οποία στηρίζεται η κοινωνία και η οικονομία.
«Εδώ και αρκετά χρόνια, σχεδόν 20, με την ομάδα μου στα θέματα τεχνολογιών του υδρογόνου ως ενεργειακό φορέα και εναλλακτικό καύσιμο. Το υδρογόνο ενώ είναι το συχνότερο απαντώμενο στοιχείο στο σύμπαν με μεγάλη διαφορά κιόλας, εντούτοις στην δική μας γωνιά του πλανήτη δεν απαντάται ελεύθερο. Απαντάται συνδεδομένο αλλά είτε με τη μορφή του νερού είτε με τη μορφή των υδρογοανθράκων. Επομένως, πρέπει να το παράξουμε για να το χρησιμοποιήσουμε ως καύσιμο. Το υδρογόνο δίνει μια καλή δυνατότητα για αποθήκευση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (π.χ. ηλιακής, αιολικής) κυρίως της πλεονάζουσας ποσότητας που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο δίκτυο. Αυτή μπορεί να μετατραπεί σε υδρογόνο και να χρησιμοποιηθεί αργότερα. Η πιο προσιτή μέθοδος είναι η ηλεκτρόλυση του νερού. Αφού παραχθεί μπορεί να χρησιμοποιήσει σε διάφορες εφαρμογές και στο πέρασμα του χρόνου. Εχει μεγάλο πλεονέκτημα καθώς το υδρογόνο μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς τόσο για τον εμπλουτισμού του δικτύου του Φυσικού Αερίου όσο και στη Βιομηχανία και τα κτίρια. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί – μέσα από την αναπαραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας από το υδρογόνο είτε για σταθερές είτε για κινητές εφαρμογές, στις μεταφορές και στα οχήματα (βαρέα οχήματα π.χ. λεωφορεία, φορτηγά, τρένα αλλά και τα επιβατηγά οχήματα μικρά αλλά που προορίζονται για μεγάλες αποστάσεις) μέσω της χρήσης συσκευών που ονομάζονται κυψέλες καυσίμων». Υπάρχει η τεχνολογία πλέον, αλλά όπως είπε, ανοικτό θέμα αποτελούν οι υποδομές για την αξιοποίηση του υδρογόνου ως καύσιμο του κοντινού μέλλοντος, υπογραμμίζοντας πως το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ότι είναι από τα ελάχιστα διαθέσιμα καύσιμα που δίνει μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Καταλήγοντας, ανέφερε πως «απαιτούνται υποδομές, οι οποίες θα εξασφαλίζουν σταθμούς φόρτισης των οχημάτων που θα κινούνται με υδρογόνο ανά τακτά χρονικό διάστημα».
https://www.forumanaptixis.gr/conference/9oforumenergeias
Comments